Mi sem reprezentálhatná jobban a fémművesség Chimborazóját a minket körülvevő tárgyak közül, mint az autók. S azok közül is mi más, mint egy tűzpiros Ferrari.

Maranelloban jártunk és természetesen meglátogattuk a Ferrari múzeumot. Északolaszország nemcsak az európai ipar egyik bölcsője és fellegvára, hanem az automobilizmus egyik legfontosabb központja. Egy 200 km-es körön belül megtalálható az összes nagy olasz márka gyártóhelye, alapító városa, múzeuma. Torino – Fiat és Alfa Romeo, Maranello – Ferrari és Maserati , Bologna – Ducati, Modena – Lamborghini, Campogalliano – Bugatti. Mintha a 20. század, – és talán a 21. is – autókonstruktőreinek meghatározó hányada csak itt tudta volna elképzelni a jövőjét. Nem beszélve az olasz formatervező stúdiókról, Pininfarina , Zagato, Bertone, Italdesign Giugiaro és Carrozzeria Ghia, amelyek a világ nemcsak olasz, hanem más nagy autósnemzetek számára is rajzoltak ikonikus járműveket.

Ferrari 246 Dino 1959, Fantuzzi

Mindezen dolgok esszenciája valójában megtestesül egyetlen márkában, amely természetesen a Ferrari. Az olaszok imádják a szépséget, a művészeteket, a technikát, a sebességet, amelyet Enzo Ferrari  összegyúrt eggyé és megalkotta nekik a Ferrari márkát, amely nemcsak az olaszoknak, hanem világ technológia rajongóinak lett az ikonja.

Ferrari 250 GT Berlinetta, 1956, 260 LE, 250 km/h végsebesség, V12, 2953 cm3 motor

Íme szinte az egyik legutolsó prototípus (2019 március), amelyet egy gazdag hongkongi üzletember rendelt magának egy elképzelhetetlen összegért. Ugyan karosszéria elemeiben nem sok fémet tartalmaz, mégis minden egyes íze, akár öntőforma eredményeként, akár speciális szerszám termékeként, különleges fémkompozit, vagy ötvözetanyagként, de kapcsolódik a legmagasabb szintű fémművességhez.

„Hypercar” Ferrari P80/C, az aszfaltszörny a leggazdagabbaknak. A kocsi a 488 GT3 típuson alapul, de designjában visszanyúl a legendás elődökhöz, a 60-as évek 330 P3/P4, Dino 206 S, 250 GT Berlinetta versenyautóihoz. A teljesítményben ez visszatekintés nem tükröződik. Sőt a kocsi 710 LE-s, és a gyorsulása 2,7 mp 100 km/h-ra. A kocsi extrém Hypercar kategóriában maga mögé utasítja riválisait és nélkülöz szinte minden szabályt, amely egy mai utcai autóhoz tenné hasonlatossá, hiszen a legújabb anyagokat használó hightech konstrukció, de egyben oldtimer-vintage elemeket, designt felvonultató extrém gép.

A Ferrari története maga az innováció. Folyamatosan gép és ember teljesítőképességének határait feszegeti, miközben a szerkezet megfelel az aerodinamika, esztétika, és harmónia követelményeinek is. …És akit mindez nem győzött meg, annak itt egy kis szimfónia egyveleg, amelyet a Ferrari mérnökei komponáltak: